Thursday, February 10, 2011

annalittleme

mukadimah hidup aku tentang kehidupan sementara,
ada sesuatu yang aku baru aku tahu mengenai kehidupan, 
perkara itu merupakan satu perubahan besar dalam diri aku, 
perubahan yang tak pernah aku jangkakan akan terjadi,
di saat aku mengalami perubahan ini, 
aku perlu menghadapi sebuah kehilangan yang abadi,
hidup aku terumbang-ambing dengan kenyataan ini,
perit hidup ini aku hadapi dengan semangat tanpa kekuatan,
apa yang aku tahu,
hidup tetap perlu diteruskan walaupun payah,
kini kehidupan ku tidak seperti kehidupan sewaktu kecil ku,
lebih cabaran dari keseronokan,
namun, andai ada kebahagiaan,
aku mendoakan ianya kekal ke akhir hayat ku,
dengan kerahmatan dan keredhaan dari-Nya,
aku akan tetap sabar menanti keajaiban dalam diri ku,
memiliki dan kehilangan adalah perkara yang sementara,
semua orang ada ujian yang perlu dihadapi,
hanya yang pasti cabaran dunia akan lenyap dengan kematiaan,
namun, cabaran akhirat menanti dengan lebih dasyat lagi,
kuatkan hati ini Ya Allah, 
permudahkanlah urusan ku dengan ujian dari-Mu,
Amin...!!

















5 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...